11 Mart 2013 Pazartesi

Kılıçdaroğlu: Sağlıklı çalışan bir demokraside o tür bir insan başbakan olamaz




CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın kendisinden almaya hak kazandığı tazminat kararını Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne kadar götüreceğini söyledi. Kılıçdaroğlu, "Çünkü Türkiye’de hukuk yok. Başbakan gereği için talimat vermiştir. O da bizi mahkum etmiştir. Normalde sağlıklı çalışan bir demokraside o tür bir insan başbakan olamaz zaten. Biz niye 'dokunulmazlıkları kaldırın' diyoruz. Herkes gitsin yargılansın. Ama bağımsız mahkemelerde." dedi. Kılıçdaroğlu, partisinin Kocaeli İl Teşkilatının düzenlediği yerel yöneticilerle ilgili çalıştaya katılmak üzere geldiği İzmit’te, basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. Başbakan Erdoğan’ın kendisinden almaya hak kazandığı tazminatla ilgili açıklamada bulunan Kılıçdaroğlu, şunları söyledi: "Sayın başbakan benden çok tazminat almış. Çok değil bir sefer. Bana göre çok tabi. Ona göre çekirdek parası bile değil. Ben onu seçim meydanlarında kalpazanlıkla suçlamıştım. Tazminat davası açtı, kazandı. Bir veya iki tane veya üç tane bilmiyorum. Dün akşam bir televizyon kanalında da gösterdim. Sayın başbakanın başbakan olarak imza atıp TBMM’ye gönderdiği bir dosya var. O dosyada 'otobüs biletlerinde kalpazanlık suçlamasıyla Siirt milletvekili Recep Tayyip Erdoğan hakkındaki dosyayı gönderiyorum arz ederim' imza Başbakan Recep Tayyip Erdoğan. Kendi imzası var. Kalpazanlıkla suçluyor. Kendi hakimi görmüyor. Onu görmüyor. Ne olacak. Başbakanı haklı çıkarmak için beni tazminata mahkum edecek. 'Ben bunu Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne kadar götüreceğim' dedim. Çünkü Türkiye’de hukuk yok. Başbakan gereği için talimat vermiştir. O da bizi mahkum etmiştir. Hukuk olsa koskoca kapı gibi TBMM’sindeki dosyasının birinci yazısı budur. Hani olur da dosya kabarıktır da yazıyı bulamazsın. Birinci yazı budur. Defalarca gösterildi. Otobüs biletlerinde kalpazanlıktan yargılanıyorsun sen. Dosyan var. Ben bunu dile getiriyorum. Ben mahkum oluyorum. Normalde sağlıklı çalışan bir demokraside o tür bir insan başbakan olamaz zaten. Biz niye 'dokunulmazlıkları kaldırın' diyoruz. Herkes gitsin yargılansın. Ama bağımsız mahkemelerde." CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün’ün kaçırılmasından sonra yaşanan tartışmalarla ilgili olarak da "Hüseyin Aygün kaçırıldı doğru. İki gün tutuldu doğru. Bir şey yapıldı yalnız Türkiye’de. Hangi görüşten olursa olsun. Hangi kimlikten olursa olsun, hangi partiden olursa olsun ortak bir tavır sergilendi. Kaçırılmanın üzerine müthiş bir baskıyla ortak bir tavırla 'bu doğru değildir' denildi. Ve PKK serbet bırakmak zorunda kaldı. Yaptığı açıklama 2 gün dağda kalmış, çocukları var ağlıyor. Eşi var. Yaptığı bir insani açıklama. CHP adına bir açıklama değil o. Nasıl tutuldu. Kendisine nasıl davranıldığını anlatan bir açıklama. 'Vay efendim dağdaki arkadaşlar bana iyi davrandılar' demiş. Nasıl bunu söyler? Peki ben merak ediyorum AK Parti milletvekili 'dağdakiler benim canımdır ciğerimdir' diye twitt attı. Tık yok toplumda. Tık yok." diye konuştu.adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder